Yemek Tarifleri

Arpa Şehriyeli ve Sebzeli Pilav

0
NefisYemekTarifleri-qSJNfXBjT

Kaç Kişilik: 2-4 kişilik

Hazırlama Süresi: 10dk

Pişirme Süresi: 20dk



Malzemeler

  • 2-3 adet orta boy patlıcan
  • 2-3 adet havuç
  • 4-5 adet kırmızı ve yeşil biber
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1-2 adet domates (isteğe bağlı)
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1-2 diş sarımsak
  • Tereyağı
  • Pul biber
  • Karabiber
  • Tuz
  • 2 buçuk su bardağı arpa şehriye


Hazırlanışı

Öncelikle patlıcanları küp küp doğruyoruz. Acısı çıksın ve kararmasın diye tuzlu suda bekletiyoruz. Daha sonrada soğanları ve biberleri de küp küp doğruyoruz. Domatesleri de aynı şekilde doğruyoruz. Kapaklı tavamıza yada tenceremize önce 1 yemek kaşığı kadar tereyağını ekliyoruz. Az da sıvı yağ ekliyoruz. Hemen peşinden süzdüğümüz ve kuruladığımız patlıcanları ekleyip kızartıyoruz. Kızarmaya yakın soğanları ve biberleri ekliyoruz. Daha sonra sarımsağı ekliyoruz. Domatesi de ekledikten sonra isteğe bağlı olarak salçamızı ekliyoruz. Arpa şehriyeleri de ekleyip az kavuruyoruz. Koymuş olduğumuz arpa şehriye oranına göre yani 1′ e 2 şeklinde. 2 su bardağı şehriye koyduysanız 4 su bardağı da su ekliyorsunuz. Su soğuk olacak. Azıcık suyunu çektiğinde baharatlarımızı ve tuzumuzu ekliyoruz. Bende televizyonda görmüştüm denedim ve gerçekten güzel oldu. Sizinle paylaşmak istedim. Ben kek kalıbına koyup servis yaptım siz de istediğiniz gibi süsleyerek servis edebilirsiniz. Afiyet olsun:)

0 yorum:

Yorum Gönder